עמותת 'מקימי' יוצאת בקמפיין ציבורי במטרה לשנות את התודעה לגבי משפחות השרויות במצוקה כלכלית.
עמותת 'מקימי' המסייעת למשפחות המצויות במצוקה כלכלית להתנהל נכון ולצאת לאופק חדש, יוצאת בקמפיין ציבורי שמטרתו לשנות תודעה בציבור.
מירי אידל רינת, יועצת מומחית לכלכלת המשפחה ב'מקימי' מסבירה כי "חג הפורים יכול לעבור בעלויות הרבה יותר מצומצמות. אפשר למחזר תחפושות, אפשר לעשות משלוחי מנות יותר מצומצמים. אפשר לעשות סעודת חג נהדרת עם חברים וזה לא חייב לעלות לנו הרבה כסף".
"אני יושבת עם משפחות ומבינה שהחלק הקשה ביותר הוא מה החברים יחשבו ומה והמשפחה תחשוב אם המשלוח מנות יהיה יותר מצומצם ואם נערוך את החג באופן יותר קטן. אני רוצה לומר לחברה המדהימה שלנו, רגע לפני שאתם מצלמים את שולחן החג הערוך בכל טוב, תחשבו שאולי יש אנשים שלא יכולים להרשות את זה לעצמם. אל תעקמו פרצוף אם משלוח המנות שתקבלו יהיה קטן יותר, מה שחשוב הוא שהדברים נעשים מתוך הרבה אהבה. חשוב שנדע שיש אנשים קרובים אלינו שאולי לא יכולים להרשות לעצמם, את מה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו", היא מוסיפה.
ישראל ליבמן, מנכ"ל עמותת 'מקימי', מציין שלפעמים הקושי של 'מה יאמרו' גדול במיוחד. "אנחנו מאוד רוצים לשנות את השיח בחברה שעוסק המון היום בצריכה וקניות. זה גורם להרבה משפחות להתבייש ביכולת שלהם. כשאנשים רוצים לסגור היום את החודש – יש להם קושי בכך – כי כל הזמן מדברים על קניות וזה הפך לסטנדרט".
זיוה אליהו, מלווה משפחות ב'מקימי', מדברת על ההשפעה של קושי כלכלי על ילדים מבחינה חברתית. "המון משפחות מתמודדות באופן הכי קשה מול החברה. החברה לא מודעת מספיק למצב הזה ואני פוגשת זאת בעיקר אצל ילדים. ההתמודדות של הילדים בחברה שלא מכילה ולא מקבלת את המצב שיש ילדים שלא יכולים לקבל דברים, שהילד לא יכול להרשות לעצמו לבקש לצאת למסע בתנועת הנוער, לקנות בגד או לתת משלוח מנות מפואר. ילדים כאלה לעתים נמצאים בבידוד חברתי בגלל היחס של החברה אליהם".
"אנחנו רוצים ב'מקימי' לעזור להורים לתת לילדים חוסן בחברה ולהאמין בעצמם גם כשהמצב הכלכלי אינו פשוט. בעיקר, להאמין שיש דרך לצאת מזה ולהביט קדימה כי העתיד פתוח", היא מסכמת.


